duminică, 1 martie 2009

Invatamantul in Romania


Citisem saptamana asta intr-un ziar de pe raza judetului Vaslui un articol referitor la elevii care au multe absente si note mici.Nu cred ca este vreocineva care nu a avut note mici la scoala,sau absente sau ceva de genu.Dar despre ce vreau eu sa vorbesc nu sunt elevii ci profesorii si sistemul de invatamant din Romania.Eu am terminat un liceu si sunt cam dezamagit de ceea ce s-a intamplat in acei ani.De ce?Pentru ca sunt profesori care nu-si dau interesul(sincer nici eu nu as face acest lucru pentru banii cu care sunt platiti).Oricine are nevoie de un stimulent pentru a face ceva nu?Si cred ca intr-o meserie stimulentul fiecaruia sunt banii.In Romania sistemul de invatamant este la pamanat.Mi-a spus in primul curs la care am participat Domnul Romanescu(un om invatat si foarte respectat in Iasi) ca noi o sa invatam mult si prost si degeaba.Cam asta se intampla in scolile si liceele din Romania.Pana in clasa a 8-a toti invatam la fel...dar dupa asta?La liceu,fiecare profil se orienteaza pe domeniile de care apartine(matematica-informatica se bazeaza pe matematica,fizica,informatica,filologia pe limbi straine s.a.).Teoretic asa este.Dar practic nu.Practic se fac toate la orice nivel.De exemplu eu(am fost profil filologie) mancam geografia pe paine.Lucrul care trebuiau sa-l faca cei de la Stiinte ale Naturii.La Bacalaureat este o mare confuzie,nici nu stii la ce sa te astepti din partea lor.Referitor la Bacalaureatul 2008-2009 prima data au spus ca nu publica subiectele pe internet,acum au facut-o.Au introdus anul trecut la subiectele geografie si istorie generala si istoria si geografia Europei.Dar despre noi,despre romani cine invata?Despre noi se invata doar de la televizor.Am intrebat o persoana care a studiat destul si a invatat si prin Anglia despre Mihai Eminescu(cel mai cunoscut poet al nostru) si a zis ca nu stie nimic despre el.La ce ne trebuie noua sa stim geografia si istoria Europei?Parerea mea este ca aceste lucuri sa se invete la facultate la specializarile de Geografie Generala.Nu in liceu.In liceu sa se invete despre Geografia Romaniei,ca asta ne intereseaza pe noi iar intr-un an de zile nu poti invata totul despre ea.
Fiecare ministru al invatamantului vine cu ideile sale bune sau rele.Parerea mea e ca fiecare ministru ar trebui sa fie ales dupa lucrurile pe care le-a facut.Dar oricum,fiecare cu parerile lui.Poate ca unei persoane care citeste aceste lucruri ii place ce se intampla in Romania cu invatamantul.Va salut;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va invit sa comentati tot ceea ce scriu eu aici.Criticile si sugestiile sunt bine venite.Va salut!;)