joi, 12 februarie 2009

Mult controversatul subiect Taxa Auto

Va mai zic o data,nu sunt politician și chiar nu ma interesează politica dar ce se întâmpla în România ma doare.Controversata Taxa Auto a fost introdusa prin 2007-2008 parca.Apoi au schimbat-o în iulie 2008 pentru ca asa le-a impus Uniunea Europeana(băieți deștepți). In perioada 3iulie-1 decembrie 2008 toata lumea a fost multumita.De ce?Pai Badea Gheorghe care avea o Dacie 1300 din '80 a vandut-o la fier vechi(nu a dat-o la stat,la actiunea Rabla pentru ca aia is mai hoti decat toti care stau prin puscarii,apropo in Germania se da 2500€ pentru o masina,la noi nici 1000€) a luat banuti,a mai vandut un porc,o vaca si 20 de gaini si si-a luat o masina mai noua(de prin '96-'97 ca astea se gasesc prin Germania la vreo 1500-2000€ depinde de marca si model) si a adus-o in tara ca sa nu-si mai faca nervi cu vechea lui Dacie.Cine a pierdut aici? Domnul Tariceanu(actionar la firma Dacia si Citroen).Tariceanu 0-1 Populatia Romaniei.Cine a mai castigat? Mediul.Pentru ca o masina din '96-'97 straina elimina mult mai putine toxine decat o Dacie facuta pana in anii respectivi. Toate bune si frumoase pana cand Domnul Tariceanu ne-a "bagat-o in fund"(scuzati expresia) pe data de 15 decembrie 2008 cand a triplat taxa auto pentru a proteja productia interna(sau mai bine spus,a-si proteja interesele) si a spulberat visele tuturor de a avea o masina mai buna decat Dacia.Asadar scor egal,Tariceanu 1-1 Populatia Romaniei.Eu va zic sincer ca daca as avea 11.000(cam atat costa un Logan sau un Sandero confortabil) nu i-as da in niciun caz pe Dacia(si acum cacotasi si daca ai primi unul cadou sau l-ai castiga? L-as vinde si mi-as lua altceva)Au facut soferii proteste petitii dar nimic.De ce?Pentru ca Domnul Tariceanu simtea ca "i se rupe craca de sub picioare" si trebuia sa-si asigure un viitor.Care era cel mai promintator?Sa creasca vanzarile uzinei Dacia.Dar vanzarile nu au crescut deci iar e populatia in fata.Tariceanu 1-2 Populatia.Vanzarile nu au crescut pentru ca in primul rand preturile sunt prea mari(nu stiu de ce nu fac o masina pe buzunarul romanilor) si in al doilea rand toti stim "faima" firmei Dacia. Un alt raspuns dat de Domnul Tariceanu la intrebarea "de ce a triplat taxa?" este acela ca doreste sa apere economia statului(poate economia lui pentru ca Renault este actionar majoritar al firmei Dacia).Acum,noul Guvern,Guvernul Boc vrea sa modifice taxa si cea mai credibila si de asteptat varianta este aceea a taxei de poluare pentru toti participanti la trafic platita anual in functie de normele emisee.O actiune buna in comparatie cu cea a Domnului Tariceanu dar trebuie sa vedem daca acei bani se vor duce chiar la mediu asa cum promit "iubitii" nostri parlamentari.Cam atat despre taxa auto,daca va mai fi vreoceva cu mare drag va voi posta pe blog.Va salut;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va invit sa comentati tot ceea ce scriu eu aici.Criticile si sugestiile sunt bine venite.Va salut!;)